מי שמכבד את האדמה לא משליך בה אשפה

לא ברור מה המועצה המקומית בדליה עושה עם הכסף שמקבלת מהמשרד לאיכות הסביבה? מה תפקידה של היחידה הסביבתית בעניין האשפה המושלכת בצידי הדרך? תשובות יספק השר עמיר פרץ.

24.08.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מי שמכבד את האדמה לא משליך בה אשפה

בדאלית אל כרמל נהנים מהאנרכיה וחוסר אכיפת החוק על משליכי האשפה בכל מקום, בצידי הכבישים הפנימיים בכפר.

למרות התגאותו של ראש המועצה רפיק חלבי שהוא בנה תחנת מעבר, האשפה ממשיכה להיערם בכל פינה בכפר, ובמיוחד בדרך המובילה מהשכונה המערבית לאדמות אום אלשוקף עין הוד.

כאשר עדה מדברת על הכבוד שהיא רוכשת לאדמה, לא יכולה להתנהג בצורה בה היא מתנהגת, זיהום מוחלט לכל הסביבה, השלכת אשפה רטובה ויבשה בצידי הכבישים בכל מקום ולאור יום, ללא מפריע.

עד היום והרבה כאלה ממובילי האשפה שנתפסו קבלו אזהרה ושוחררו, לא נקטו נגדם בהליכים משפטיים ולא נפגעו בכיס, בגלל שאחראים ומקבלי החלטות התערבו, בגלל קרבה, התוצאה שחזרו והמשיכו להשליך אשפה בצידי הכבישים.

בזה שהם משליכים אשפה בצידי הכבישים ובוואדיות הם חוסכים כסף לעצמם, היום כל אזרח יכול להזמין טרקטור להעמיס אותו באשפה הביתית לשלם לו בשחור ואז אותו מוביל מוצא דרכים להתפטר מהאשפה שמושלכת בכל מקום תמורת 150 ש"ח או יותר.

כאשר ישנה יחידה סביבתית שיש לה אמצעים ומשלמים לה כספים רבים, מדוע הדבר לא מניב תוצאות? מדוע המשרד לאיכות הסביבה לא נוקט דרכים לעצור את המצב הזה?

בדליה מבקשים לסלול כביש דליה עין הוד, המועצה האזורית חוף כרמל מתנגדת בתוקף בגלל אותה סיבה, הפחד שלאורך כל הכביש תושלך אשפה, מה שקורה בפועל לאורך הדרך הקצרה למקום הקדוש סת שרה.

כביש סת שרה

בושה וחרפה לאותם תושבים ולאותה מועצה שלא מסוגלת לעצור את התופעה ומי לא עד למצב שבנות ובנים צעירים משליכים ניירות ובקבוקים ברחוב תוך כדי נסיעה כאילו שזה בסדר ואין מי שיעיר להם על זה.

הפעם הפנינו את התמונות לשר המשרד לאיכות הסביבה ח"כ עמיר פרץ, שאולי הדברים יזוזו בצורה נכונה ואז יעיר את המועצה שמדברת יפה וחוץ מזה לא נוקפת אצבע בעניין.

תגובות

8. אחמד לפני 10 שנים
יש פתרון קל
7. אוביקטיבי לפני 10 שנים
אמת
6. יא פלאספה על סתם לפני 10 שנים
המעוצה אשמה
5. אמיר לפני 10 שנים
תרבות ערבית מגעילה
4. תושב מודאג לפני 10 שנים
איכות הסביבה
3. מואטן לפני 10 שנים
לפרק את היחידה לאיכות הסביבה במועצה
2. תושב לפני 10 שנים
כואב הלב
1. ע.נ לפני 10 שנים
מה

מומלצים