המשטרה תחקור את גילויי הגזענות של אוהדים כלפי שחקן מכבי ת"א מהראן ראדי

בעקבות פניית יו"ר המועצה הלאומית למניעת אלימות וגזענות בספורט השופטת (בדימוס) עדנה בקנשטיין: המשטרה תחקור את גילויי הגזענות של אוהדים כלפי שחקן מכבי ת"א מהראן ראדי

05.08.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
המשטרה תחקור את גילויי הגזענות של אוהדים כלפי שחקן מכבי ת"א מהראן ראדי

שרת הספורט לימור לבנת שוחחה עם השופטת בקנשטיין וביקשה ממנה להמשיך לעקוב אחר טיפול המשטרה באירוע החמור.

השרה לבנת מסרה: "אאבק בגזענות במגרשים עד חורמה. אני אסייע לבעלי מכבי ת"א מיץ' גולדהאר לממש את התחייבותו לנקוט ביד קשה ותקיפה נגד התופעה בקרב אותם אוהדים. אני מוכנה לסייע לו ולבעלי הקבוצות האחרות בכל הדרוש לרבות בחקיקה שתוביל להחמרת הענישה".

יו"ר המועצה הלאומית למניעת אלימות בספורט השופטת בדימוס עדנה בקנשטיין שוחחה היום עם ראש אגף אבטחה במשטרה וביקשה ממנו להורות ללא דיחוי על פתיחת חקירה נגד אותם אוהדים שהיו מעורבים שלשום בתקרית שאירעה במהלך אימון קבוצת מכבי ת"א בכדורגל כאשר מספר אוהדים פרצו לכר הדשא והחלו לקלל את שחקן הקבוצה מהראן ראדי ולהטיח בו אמירות גזעניות.

האירוע מצטרף לשורה של מקרים נוספים לאחרונה בהם היה השחקן קורבן לגילויי גזענות מצד אוהדים. לפני זמן קצר הודיעה משטרת ישראל לשופטת בקנשטיין כי כך שעל פי בקשתה תיפתח חקירה בנושא.

בקנשטיין מסרה בתגובה:  "לגילויי הגזענות כנגד השחקן מהראן ראדי ראיות המבוססות על מצלמות הפרוסות במגרש הכדורגל בקריית שלום וכן על עדים שנכחו באירועים שבהם היתה מעורבת קבוצה מאוהדי מכבי תל אביב.

אני מצפה ממשטרת ישראל להשלים את החקירה, ללא דיחוי ולפעול להעמדתם לדין של האוהדים המעורבים בתקריות. יש להוקיע את כל גילויי הגזענות בחברה ובמגרשי הספורט בישראל ולעשות הכל על מנת לעקור תופעת הגזענות מן השורש".

תגובות

מומלצים