מה עומד מאחורי הצהרת שר השיכון לשיווק יחידות דיור בדליה?

לא ברור מה עומד מאחורי הצהרת שר השיכון אורי אריאל שמנסה לשחזר את העבר ולהחיות את שיווק פנינת הכרמל ודליה צעירה ב' שמתאימה לשיווק רק אחרי בנייה ולא לפני, לתחקיר הכולל

31.07.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מה עומד מאחורי הצהרת שר השיכון לשיווק יחידות דיור בדליה?

כל הפרטים על התוכניות שהחלו בזמן מועצת ד"ר רמזי חלבי שבסופו של דבר לא התקדמו לשום מקום ועלו לד"ר רמזי בכיסא של ראש העירייה.

בשנת 2001 בזמן ראש מועצת דליה ד"ר רמזי חלבי החלו לתכנן ולקדם את פרויקט פנינת הכרמל ודליה צעירה ב', בפנינת הכרמל יותר מחצי האדמות הן פרטיות שהבעלים שלהם תושבי דליה.

מדובר ב 155 דונם בבעלות פרטית ו 80 דונם אדמות מינהל.

היתה התדיינות והיו התנגדויות של בעלי האדמות, המינהל לא הסכים לתת אדמות במקום אחר, ומאז העניין נתקע.

ואז עברו לדליה צעירה ב', נסללה שם תשתית תחילה ע"י יזם פרטי שנקרא פישמן ומאז העניינים נעצרו, לא התקדם כלום לא בזמן העירייה ולא בזמני המועצות של כרמל נסראלדין וכעת של רפיק חלבי.

יש לציין כי רק במצב של מאה אחוז אדמות מינהל לא יווצר מצב ויכוח עם בעלי האדמות, וכך הם ייהנו מאישור התוכנית היות והם צמודי דופן לתוכנית שתוגש.

דליה צעירה ב' מדובר ב 180 מגרשים ובבנייה רוויה, על כל מגרש יהיו 4 דירות, העניין הזה לא מתאים לתרבות הדרוזית, ולכן פה נפל הנושא.

על אדמת מינהל, אפשר לאשר בנייה כמו בדליה צעירה א' ואז לא תהיה בעיה.

מדובר שקבלן יבנה ותהיה אחדות בבניה, אז יבנה יזם ע"י משרד השיכון וכל אחד יקח לו קומה עם כניסה נפרדת, לשווק את המבנים לפני ולא את המגרשים, כמו שנהוג לעשות כל הזמן.

התוכנית הזו באה כדי לחסום את התפשטות הישוב לכיוון מערב, שם האדמות הפרטיות הפכו להיות אדמות פארק.

אחרי המלחמה שניהלה העמותה להגנה על האדמות בראשות פהמי חלבי, חליל חלבי ואחרים, הצליחו להחזיר מתוך 3950 דונם 900 דונם מאדמות פארק לאדמות חקלאיות.

זה ההסכם שהיה דאז עם ד"ר רמזי חלבי שעלה לו בכיסא ראש המועצה ונטען עוד שהוא מכר את האדמות של דליה.

בדליה צעירה ב', אם התכנון יצא לפועל הוא מעולה, התוכנית מדברת על בנייה של רב קומות, כך יהיה ניתן לשווק את המבנים, ומה שעולה בהודעת שר השיכון אורי אריאלי הוא אחרת לגמרי, השר הודיע שהוא מעוניין לשווק חלקות, וזו לא תוכנית עם פתרונות.

השאלות שנשאלו, מדוע ראש המועצה רץ לתקשורת אחרי פגישה עם השר?

השר אורי אריאלמדוע לא עירבו את חברי העמותה להגנה על האדמות שהם בקיאים בנושא הזה?

מדוע לא עירבו את ד"ר רמזי חלבי שבתקופתו החל כל התכנון הזה?

ומה שמפליא שהאנשים שכביכול היו אצל השר, לא ידעו לספק לנו תשובות לשאלות, מסתבר שכל העניין הזה רק בשביל השואו.

רקע על פנינת הכרמל,דלית אלכרמל

אזור תיירותי משולב במגורים המתוכנן בשטח פנוי של 283 דונם בשוליה הדרומיים של דליית אל כרמל, בסמוך לצומת המוחרקה ובצמוד לפארק הכרמל. התוכנית נמצאת בשטח גבעה המוגדרת ע"י ואדי עם צמחייה טבעית, שטחים חקלאיים המעובדים חלקית, טראסות ומבנים חקלאיים.

זו היא תוכנית האיחוד והחלוקה הראשונה במגזר הדרוזי. התוכנית הנה חדשנית מבחינת שיתוף הציבור בכלל ובעלי הקרקע בפרט, בתיווכה של הרשות המקומית, ומיטיבה מאוד עם בעלי הקרקע, תושבי האזור, ע"י הפקעות מינימאליות וטבלאות איזון מיוחדות

התוכנית ממצה את פוטנציאל השטח ומתחשבת בצורה מרבית בערכי הנוף והטבע באזור, ע"י מפגש "רך" והדרגתי עם פארק הכרמל ייעודי הקרקע למגורים, המשולבים בעסקים ותיירות (צימרים וחדרי אירוח), מתאפיינים בבינוי מסורתי – ים תיכוני ומשקפים את אורחות החיים של העדה הדרוזית.

מבני המגורים בגובה 3.5 קומות מתאפיינים בבנייה מדורגת עם גגות שטוחים , פרגולות ומרפסות. במרכז התוכנית, על ראש הגבעה מתוכנן אזור מסחר דמוי "כאסבה", כאשר אזורי המסחר ממוקמים בקומת הקרקע ומעליהם דירות המגורים

האתגרים אשר ניצבו בפנינו כמתכננים היו בראש ובראשונה להתמודד עם נושא האיחוד והחלוקה,כאשר 2/3 מהשטח הנם בבעלות פרטית, דבר אשר חייב עבודה פרטנית עם כל בעלי הקרקע בליווי הרשות המקומית,הליך שהנו ראשוני ויוצא דופן במגזר הדרוזי.

מאחר והאתר נמצא, כאמור, בסמיכות לפארק הכרמל ולאתרי תיירות משמעותיים, היה רצון ליצור אזור תיירות ייחודי ומשלים בשטח התוכנית. במהלך בחינת החלופות התכנוניות, נוצר מעבר הדרגתי מאזור תיירות בנפחים גדולים וברמת אינטנסיביות גבוהה (בתי מלון) לאזור מגורים משולב בתיירות ,בנפחים מצומצמים יותר,כדוגמת צימרים וחדרי אירוח ואזור מגורים משולב במסחר. יחד עם גיבוש התפיסה התכנונית גובשה תפיסת תיירות "אתנית", המביאה לידי ביטוי את ייחודיות המקום והאוכלוסייה המקומית

התוכנית

תגובות

4. שפוי ומבין עניין לפני 10 שנים
ניתוח נכון
3. תושב לפני 10 שנים
מקווה שייצא לפועל ולא יתקע
2. יוסף לפני 10 שנים
דרוזים לא יגורו בקומות
1. אחמד לפני 10 שנים
למה צריך לעירב את כולם????

מומלצים