הסוף לשיחות לא מזוהות לצרכנים

אושר סופית: פניה טלפונית של עוסק לצרכן תיעשה ממספר טלפון מזוהה, שניתן לחייג אליו, בכל שיחה טלפונית עם צרכן נציג העוסק יזדהה בפני הצרכן בשמו המלא.

30.07.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הסוף לשיחות לא מזוהות לצרכנים

​מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את  הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון מס' 39) (זיהוי טלפוני של עוסק), התשע"ד-2014 של חבר הכנסת חיים כץ (הליכוד ביתנו).

ההצעה נועדה לקבוע כי בכל שיחה טלפונית עם צרכן נציג העוסק יזדהה בפני הצרכן בשמו המלא. כמו כן, מוצע כי פניה טלפונית של עוסק לצרכן תיעשה ממספר טלפון מזוהה, שניתן לחייג אליו. בנוסף, מוצע כי אם לא היה מענה מצד הצרכן יודיע נציג העוסק לצרכן על מספר טלפון שבאמצעותו יוכל הצרכן ליצור עמו קשר.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "כיום, במקרים רבים שיחות הטלפון מנותני שירותים לצרכנים נעשות ממספר טלפון חסוי, וכך נמנע מהצרכנים לדעת מי מתקשר אליהם וכיצד ניתן ליצור עמו קשר .

למשל, כאשר נדרש ביקור טכנאי אצל הצרכן לשם מתן שירות, רשאי נותן השירות להציע לצרכן להמתין לקריאה טלפונית מהטכנאי בתוך פרק זמן של שעתיים כתחליף לתיאום מועד ושעת ביקור מדויקת אם פנייה זו נעשית. ממספר טלפון לא מזוהה או שהצרכן אינו יכול ליצור קשר עם מי שהתקשר אליו, השירות שהוא אמור לקבל נפגע."

ח"כ כץ אמר בדיון בקריאה הראשונה: מי מאיתנו לא נתקל בתופעה שטכנאי מתקשר ממספר חסום ולא הספקנו לענות ואין דרך לחזור אליו. אנחנו מחוקקים חוקים על מנת לשפר את חיי האזרחים וההצעה הזו תעשה זאת.

בקריאה שנייה תמכו 28 ח"כים ללא מתנגדים

בקריאה שלישית תמכו 29 ח"כים ללא מתנגדים.

תגובות

מומלצים