עושים הסברה בזמן מלחמה

יוזמה פרטית של סוכנות הידיעות הישראלית תצפית וארגון הפנים של ישראל שהביאו לארץ קבוצת עיתונאים צעירים מכל מדינות העולם ע"מ להכיר להם את המציאות הישראלית על כל פניה וגם להכיר את הדרוזים מקרוב. סרטון

29.07.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
עושים הסברה בזמן מלחמה

משלחת העיתונאים ביקרה במספר מקומות בארץ והגיעה לסייר בדאלית אל כרמל ולהכיר את הדרוזים מקרוב, הם ביקרו במנזר מוחרקה, במרכז יסמין ובבית יד לבנים לדרוזים.

את פני המשלחת קיבלו צוות פורטל הכרמל, בשיר חלבי עובד מנזר המוחרקה ומפלח חלבי ממועדון רוטרי דאלית אל כרמל שהרצו לעיתונאים על העדה הדרוזית מבחינה היסטורית וחברתית והקשר ההדוק של העדה למדינה, על הקשר הדרוזי יהודי שהיה עוד לפני קום המדינה והגיוס לצה"ל.

המשלחת סיירה ברחובות הגלעין הישן בדליה וביקרה במרכז יסמין שמנהל מועין חלבי, שם שמעו הרצאה מעניינת ממפלח חלבי אודות העדה הדרוזית מבחינה היסטורית ולמדו על המנהגים והאמונה הדרוזית ובעיקר שאלו על גלגול הנשמות.

יפעה סגל: "העיתונאים באים מהונגריה, ברזיל, ארה"ב, קנדה וצרפת, המטרה שלנו להכיר להם את ישראל האמתית, היינו בדרום בגבול עזה והם שמעו על המצב בשל המלחמה מפי התושבים שחיים בישובי הגבול, וכעת בצפון מסיירים ומכירים להם קהילות כמו הקהילה הדרוזית והקהילה הנוצרית וגם על הקבוצות שבתוך האסלאם".

יפעה: "המחשנו לעיתונאים את ההבדל בין הדרוזים ברמת הגולן לעומת הדרוזים בישראל שהם האחים שלנו ומשרתים בצבא יחד אתנו"

"הביקור היה מתוכנן מזמן והם הגיעו דווקא במצב הזה שיש מלחמה וזה נותן להם בתור עיתונאים הזדמנות לראות מה קורה ברגעי משבר כאלה ולא רק לראות מה מאכילים אותם בתקשורת הזרה, אלא לראות מה קורה במו עיניהם וכך להכין את הכתבות שלהם במדינות שלהם לפי מה שהם חוו בזמן הקונפליקט עצמו".

העיתונאים

הרמוניה רודריגז עיתונאית מניו יורק, סיפרה שהיא רואה שאנשים חיים בישראל כמו שחיים בארה"ב ובמדינות העולם המתקדמות.

הרמוניה סיפרה שהם למדו כי ישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזה"ת ולמדו על ההישרדות של האזרחים במדינה שנאלצים כל פעם לרוץ למקלטים כשיורים טילים לעבר הערים שלהם.

הרמוניה שיתפה אותנו בנושא הכתבה שהיא מכינה, שהעולם אינו מבין את הסבל של האזרחים הישראלים בצל המשבר הישראלי פלשתינאי, על סמך ההרצאה שהם קיבלו מפרופ' מורדכי קידר.

אין ספק כי סיורים מסוג זה משנים ברוב המקרים מקצה לקצה את הדעות של האנשים על המציאות בישראל, ועל האנשים שחיים כאן ונותנים הבנה טובה על הקונפליקטים והסוגיות שאיתם מתמודדת המדינה.

העיתונאים לא הסתירו את התרשמותם והתפעלותם מהביקור שלהם במקומות השונים בישראל, בנגב, גבול עזה, רמת הגולן, ירושלים, אונ' בר-אילן, תל-אביב, גוש חלב, נצרת ועוד.

הם למדו מאנשים שפגשו שישראל מעניקה הזדמנויות לכל אזרחיה, כולל לערבים שהם מקבלים את אותם זכויות כמו האזרחים ובעיקר למדו על הרצון העז של האזרחים בישראל לחיות בשלום.

 

{YouTubeVideo id=qMoNqqccrgc}

תגובות

מומלצים